tisdag, april 24

FILM-Happy Feet

Happy Feet handlar om en pingvin flock som bor på Antarktis(där dom flesta pingviner bor.) Det är mycket musik i filmen och pingvinerna sjunger och dansar ofta i filmen! Man får följa Mummel(Elijah Wood) som är barn till Norma Jean(Nicole Kidman) och Memphis(Hugh Jackman.) Mummel är inte som dom andra pingvinerna. Han är nämligen helt tondöv, och det är nåt som man inte får vara när man är pingvin. För sången är en del av pingvinernas parningsritual. Men Mummel är bra på något annat, nämligen att steppa. Han är riktigt snabb på foten.
Mummel blir mobbad redan som liten och det fortsätter när han blir äldre, bara för att han inte är som dom andra pingvinerna. Detta gör att Mummel senare blir utvisad av flocken(för dom tror att hans steppande har gjort att fisken tagit slut,) så därför ger sig Mummel ut på en resa och då möter han lite andra pingviner.

Genom större delen av filmen så sjungs det väldigt mycket. Det är som en animerad musikal!Musiken är riktigt bra tycker jag och Brittany Murphy som är rösten åt Gloria(Mummels crush,)sjunger väldigt bra. Utan musiken tror jag inte att den skulle vara lika bra, för det är en viktigt och stor del av filmen. Jag tror jag ska ladda ner soundtracket alltså hehe...Mummel är såå söt när han dansar också, och latino pingvinerna haha!!
Animeringen i filmen är superbra!Jag tror jag aldrig har sett en film som är så bra animerad. Den är verkligen välgjord, det syns. Den är ett nöje för ögat.
Och på tal om det så får man ju inte glömma att nämna dom ursöta pingvinerna. Mummel är så otroligt söt!Man får nästa lust att skaffa sig en egen liten pingvinunge när man ser han:)

Så den här filmen kan jag verkligen rekomendera!Bra story, bra gjord och bra musik. Du går miste om något om du inte ser den här filmen, den var riktigt bra!
Pingviner är mitt nya favoritdjur nu hehe:)

Denna film får 5 hjärtan av 5.

-Officiella hemsidan
-Vann en Oscar för bästa animerade film 2007.

Inga kommentarer: