tisdag, april 24

FILM-White Chicks


White Chicks handlar om två amerikanska FBI agenter som är tvugna att klä ut sig till dom två arvtagerskorna Brittany och Tiffany(parodi av Paris och Nicky Hilton,) för att skydda dom. Dom två svarta FBI killarna Kevin och Markus(som på riktigt är bröder) lurar alla att tro att dom är systrar på riktigt och alla går på det. Hela dom görs om för att likna dom två vita blonda systrarna.

Dom åker sedan till Hamptons undercover medans dom riktiga systrarna får stanna hemma. De blir väldigt omtyckta av deras vänner, som knappt märker att det inte är dom riktiga systrarna. Kevin och Markus har samtidigt lite privata problem. Kevin blir intresserad av en kvinnlig reporter och måste samtidigt gå tillbaks till sitt riktiga jag om vartannat för att kunna träffa henne. Markus har en väldigt avundsjuk flickvän som ständigt ringer honom och tror att han är otrogen, så han måste hantera den situationen samtidigt. Sedan stöter ju Markus och Kevin på en del killar som intresserar sig för dom, och det är ju inget som dom gillar precis...

Jag har sett den här filmen några gånger förut och jag tycker den är riktigt rolig!Även fast den är ganska förutsägbar och det är mycket klichér så gillar jag den ändå. Egentligen skulle den kunnats gjort på ett bättre sätt och haft lite bättre skådisar utöver Shawn och Marlon Wayans som spelar systrarna/bröderna. Men jag fick mig ett gott skratt iallfall många gånger i filmen:)Måste tagit många timmar att göra om dom svarta brorsorna till vita blonda tjejer. Skulle vara roligt att se lite hur det gick till!
Jag kan rekomendera den här filmen!Den är inte jättebra, men den är ändå rätt så bra tycker jag, rolig liksom. Skön komedi att kolla på lite då och då om man vill få sig ett gott skratt:)

Denna film får 3 hjärtan av 5.

Inga kommentarer: